« Tilbake (Trenger du hjelp eller veiledning?)

Send EHF-faktura med Debet Faktura

Med Debet Faktura sitt fakturaprogram kan du enkelt sende EHF-fakturaer til dine kunder.
Alle bedrifter som er registrert i ELMA-registeret kan motta EHF-faktura.
Alle som bruker Debet kan sende EHF-fakturaer til sine kunder. Dette er uavhengig om du selv er registrert som mottaker.


Fra 1. januar 2015 er man pålagt å sende fakturaer til offentlige mottakere i EHF-format (Elektronisk handelsformat.) Fakturaen blir overført elektronisk og kan sendes direkte inn i mottakers regnskapssystem. Ved bruk av EHF vil du være sikker på at fakturaen ender opp hos mottaker. Dette automatiserer mesteparten av fakturaprosessen og forenkler mottaket hos kunden. På denne måten behøver de ikke legge inn fakturaen i systemet, men kan sende den direkte til de forskjellige personene som må godkjenne den, og så direkte legge den klar til betaling.

EHF faktura vil spare det offentlige for ca 11 millioner fakturaer på papir, samt spare deg og kunden for tid og penger. Flere og flere ønsker å komme bort fra faktura på papir. Det koster både bedrifter og miljøet mye at så mange fakturaer fortsatt sendes i papirform. I tillegg til at dette er et pengebesparende initiativ fra det offentlige, så er det også ment som et bidrag til miljøet ved at færre papirfakturaer trykkes opp og sendes ut. Dette håndteres enkelt og intuitivt i vårt fakturasystem og med bare noen tastetrykk er fakturaen dirigert til mottagers regnskapssystem og er klar til behandlingsprosessen hos dem.

EHF faktura er ikke det samme som eFaktura. EHF fakturaen ender ikke opp i kundens nettbank slik som eFaktura, men rett i bedriftens regnskapssystem. Alle offentlige instanser har regnskapssystemer som krever at fakturaer skal godkjennes i flere ledd før de er klare for å utbetales. Derfor er det mer praktisk at fakturaene mottas direkte i regnskapssystemet enn at det havner i nettbanken. Når alle som skal godkjenne fakturaen har gjort det, kan det så sendes til nettbanken fra regnskapssystemet for utbetaling.

Slik sender du EHF-faktura med Debet Faktura

EHF-faktura kan sendes til alle mottakere som er registrert i EMLA (Elektronisk mottakeradresseregister). Når du skal opprette en ny faktura og velger kunde, vil systemet automatisk vise frem et symbol til høyre for kundenavnet. Symbolet indikerer at denne kunden kan motta EHF-faktura.

ehf faktura

Dersom din kunde er EHF-mottaker vil du dermed få opp et ekstra menyvalg i det du trykker på knappen "Opprett faktura".


Send ehf faktura

Velger du "Send som EHF" vil du få opp noen felter du må fylle ut; leveringsadresse, postnummer, leveringsdato, vår referanse og deres referanse. Dette er felter som kreves ved utsendelse med EHF-formatet.

EHF-faktura er enkel og lettfattelig

EHF faktura håndteres på en enkel og lettfattelig måte i Debet Faktura. Det krever ikke ekstra opplæring å håndtere denne prosessen. Bare følg retningslinjene på skjermen og du har raskt opprettet en EHF faktura og sendt den direkte til kunden din som da kan komme i gang med å behandle EHF fakturaen med en gang. Ingen papir, ingen manuell håndtering for kunden før de kan behandle den. Denne løsningen forenkler faktureringsprosessen i alle ledd.

Debet Faktura har støtte for alle funksjoner du trenger, som for eksempel EHF faktura, slik at du kan benytte vårt system til alle dine behov. Vi tilpasser produktet raskt til nye krav som kommer på markedet, enten fra offentlige instanser eller fra private aktører, slik at du kan utføre de tjenestene du trenger fra vårt fakturasystem.

Dette er en viktig del av å levere et system som er praktisk og anvendelig for alle våre kunder og som gjør at du får enklere administrasjon av betalinger hos oss for alle dine kunder. Enklere administrasjon betyr at du kan benytte tiden din til din kjernevirksomhet og ikke behøve å sette av mye tid til merkantil administrasjon. Det er gjennom kjernevirksomheten firmaet ditt tjener sin inntekt og det er da viktig at det er der du bruker dine arbeidstimer. Mindre administrasjon betyr høyere potensiell lønnsomhet for deg.

Anskaffelser-EHF

Ved spørsmål om EHF-faktura ta kontakt på post@debet.no, eller telefon 952 07 197

Bestill Faktura Pluss nå

Velg produktet som passer deg best

Faktura Gratis 0,- pr. måned *
Kom raskt i gang med faktureringen i dag Opprett konto Les mer om Faktura Gratis
Faktura Pluss 49,- pr. måned
For deg som ønsker
ekstra funksjonalitet
Kjøp Les mer om Faktura Pluss
Regnskap 69,- pr. måned
Komplett regnskapssystem Prøv gratis! Les mer om Debet Regnskap

Filtrer:

  1. EHF-faktura
  2. Endre informasjon på kunder
  3. Endre kontonummer
  4. Endre varer i vareregisteret
  5. Faktura regler
  6. Fakturaprogram enkeltmannsforetak
  7. Flere varelinjer på faktura
  8. Foreldelsesfrist på faktura
  9. Forhåndsvis faktura
  10. Giroblankett pdf
  11. Glemt passord
  12. Gruppefakturering
  13. Hvordan betale faktura
  14. Hvordan endre passord
  15. Hvordan lage faktura
  16. Hvordan lage kreditnota
  17. Hvordan opprette faktura
  18. IBAN-nummer
  19. Inkassovarsel
  20. Kan kunden din motta EHF-Faktura
  21. Kjøp en enkelt inkassosak
  22. Krav til faktura
  23. Kreditering av faktura
  24. Lag faktura med varer fra varergisteret
  25. Lag tilbudsdokument
  26. Lage fakturakladd
  27. Legg inn nye kunder
  28. Legg til varer i vareregister
  29. Momsregistrering
  30. Nettfaktura
  31. Opprett faktura
  32. Opprett inkassosak
  33. Opprette kunder
  34. Økonomisystem
  35. Pålogging
  36. Purring
  37. Regnskapssystem
  38. Saksbehandlere
  39. Sekundære firmaer
  40. Send faktura på e-post
  41. Vis giroblankett på faktura