« Tilbake (Trenger du hjelp eller veiledning?)
Hvordan lage faktura
Hvordan lage faktura med Debet Faktura? Dette er en enkel og intuitiv prosess og er enkel å sette seg inn i. Du kommer raskt i gang med å lage egne fakturaer for firmaet ditt med dette online fakturasystemet som kan sendes ut til kunder enten i papirform eller per email.
Hvordan lage faktura i Debet Faktura?
Dette er en enkel prosess. Først er det praktisk å legge kunden inn i kundelisten, etter at du har registrert deg for å benytte løsningen. Deretter kan du registrere de varene du skal ha med på fakturaen. Etter det er det bare å sette i gang å opprette fakturaen. Gratisversjonen har begrensede muligheter til hva du kan tilpasse av egne ønsker. Du bruker et forhåndsdefinert oppsett og fyller inn den nødvendige informasjonen. Etter det kan du velge om du vil sende den til kunden direkte fra programmet via email. Du må ha betalversjonen for å ha tilgang til denne funksjonaliteten. Men det er ellers enkelt å produsere et dokument du kan sende til kunden fra emailprogrammet ditt. Alternativt kan du benytte EHF faktura om kunden har støtte for det.
Med EHF faktura sendes fakturaen direkte til kundens regnskapssystem. På denne måten får kunden raskt tilgang til fakturaen og de kan sette i gang godkjenningsprosessen hos seg før fakturaen blir lagt til betaling. Hvordan lage faktura er ikke lenger en utfordring med tilgang til Debet Faktura. Alle steg i prosessen er intuitive og enkle å følge. Benytter du EHF faktura, og har avtale om å motta automatisk oppdatering på om fakturaer er betalt, behøver du ikke foreta deg mer. Da blir fakturaen automatisk oppdatert med at den er betalt. Om du ikke har avtale om automatisk oppdatering, kan du selv oppdatere fakturaen slik at du ser at den er betalt.
Debet Faktura medfører forenklet administrasjon
Har du akkurat startet opp et enkeltmannsforetak, er det ikke lenger vanskelig å finne ut hvordan lage faktura. Du er pålagt å benytte en eller annen form for fakturaprogram som genererer egne fakturanumre, og Debet Faktura er dermed et enkelt valg. Du finner raskt ut hvilken informasjon du må taste inn for å få laget faktura og kommer raskt i gang med å fakturere kunder. Med den forenklede administrasjonen av dette, kan du konsentrere deg om å finne oppgaver som gir inntekt til firmaet. Du vil raskt finne ut at dette programmet sparer deg fra å bruke mye tid hver uke til å håndtere den merkantile delen av firmaet ditt, og du kan konsentrere deg om dine andre arbeidsoppgaver.
De fleste firmaer ønsker å bruke minst mulig tid til administrative oppgaver. Det er sjelden dette som er grunnen til at man starter opp et firma i utgangspunktet. I stedet får du nå mer tid tilgjengelig til å jobbe med det du trives best med og som er kjernevirksomheten til firmaet. Ved å kunne konsentrere deg om dette kan du fokusere på å øke firmaets omsetning, konkurranseevne eller overskudd i stedet for å bruke mange timer på fakturaadministrasjon.
Om du opplever at ikke alle kunder betaler det de skylder, kan du utvide pakken din til å inkludere Debet Egeninkasso som gjør at du kan starte en inkassoprosess og følge denne opp selv. Du får informasjon om hvordan du skal gå frem, og et enkelt brukergrensesnitt for å utføre de stegene du må for å få inn de utestående betalingene. Utestående betalinger kan bety at du selv kan slite med å ha nok likviditet til å betale dine regninger til leverandører. Start prosessen mot inkasso så raskt som mulig så du raskt får inn det du har utestående.
For mer informasjon til kontakt på post@debet.no eller via vårt kontaktskjema