Gratis regnskapsprogram
Debet Regnskap er et komplett regnskapsprogram til din bedrift, og inneholder alle funksjoner du treger for å føre regnskap i din bedrift.
For nyoppstartede firmaer kan det være en utfordring med store utgifter til fakturering og regnskap. Med Debet Faktura Gratis sammen med et gratis regnskapsprogram kan du fjerne denne utgiften i starten.
Gratis regnskapsprogram som gjør jobben for deg
Debet Regnskap er et gratis regnskapsprogram som automatiserer regnskapsjobben. Tidligere krevde regnskapsprogrammer manuelle arbeidsoppgaver ved innlesing av bilag. Dette medførte store kostnader til regnskapsfører, prosesser som i dag blir automatiserte.
Regnskap:
Med et nytt moderne kraftig gratis regnskapsprogram fra Debet Regnskap skjer innlesing av billag og fakturaer automatisk ved hjelp av moderne programvare som leser informasjonen på fakturaer, bilag og regninger. Manuelle transaksjoner blir automatisert, og arbeidsoppgaver blir standardisert slik at du på en enkelt måte kan føre ditt regnskap. På denne måten får du mer tid til å drive din bedrift.
Rapporter og rapportering:
Solide og oversiktlige rapporter som gir deg et godt bilde av bedriftens økonomiske situasjon.
Innrapportering til myndighetene skjer automatisk ved et tastetrykk.
Lønn:
Debet Regnskap regner ut korrekt lønn, med fratrekk av skatt og arbeidsgiveravgift. Feriepenger blir også beregnet i lønnsberegningen. Lønnslippene produseres direkte i regnskapssystemet, og kan sendes i posten eller på mail.
Oppstartskostnader
Når man starter opp et nytt firma er det mer enn nok kostnader som akkumuleres. For eksempel må man sette av egenkapital og ut med registreringsavgift for registrering av AS. Starter man butikk trenger man lokale, som også gjerne må pusses opp. På lokalet må man stille depositum eller banksikkerhet. Et kassaapparat må man ha for å kunne ta betalt, man trenger innredning og belysning, og man my fylle butikken med varer. Alt dette er før man i det hele tatt har begynt å få noen inntekt på firmaet. Starter man en type firma som krever lavere investering, som et konsulent eller freelance firma, så kan man i noen tilfeller unngå en del utgifter ved å benytte hjemmekontor og i starten kanskje klare seg med å være et enkeltpersonsforetak. Men man trenger fortsatt kontorinnredning og en PC som et absolutt minimum.
Det er med andre ord mye utgifter i et nytt firma, og det man kan spare på, kan være det som skal til for å lykkes. Det finnes gratis regnskapsprogrammer ute på markedet, for eksempel. Med Debet Faktura Gratis og et gratis regnskapsprogram, slipper man utgifter til regnskapsføring og utsending av fakturaer. Om man kan føre regnskapet selv med et gratis regnskapsprogram, sparer man penger til en regnskapsfører.
Automatisk bokføring
Debet Regnskap er laget så brukervennlig at de fleste med minimal kunnskap kan føre sitt eget regnskap. For å sende inn bilag til regnskapsprogrammet kan du enten sende bilag til ditt bilagsmottak, eller bruke appen til å ta bilder av dine bilag. Med hjelp av vårt AI-regnskapssystem vil systemet vil autoatisk foreslå hvilken konto du skal føre kostnaden på. På denne måten hjelper regnskapsprogrammet deg med å føre regnskapet ditt korrekt.
Betal regningene direkte i regnskapsprogrammet
Debet Regnskap tilbyr bankintegrasjon med de fleste norske banker. På denne måten slipper du å gjøre jobben med å betale regningen, for å så bokføre den. Med bankintegrasjon betaler du regningen samtidig som den blir bokført. Dette sparer deg for undøvendig dobbeltarbid i forbindelse med regnskapsføringen din.
Motta fakturaer rett i systemet
Med Debet Regnskap kan du få dine leverandører til å sende deg fakturaene så du mottar de rett i ditt regnskapsprogram. Fakturanen kan sendes til deg enten i EHF-format, eller som e-post direkte til bilagsmottaket. Regnskapsprogrammet vil da autoamtisk lese informasjonen på fakturaene du mottar, og fylle ut informasjoenen automatisk så du bare trenger å godkjenne dem.
Gratisløsning for fakturering og regnskap
Gratis fakturering og gratis regnskapsprogram reduserer en god del månedlige utgifter for ditt nye firma. Etter man reduserte kravene til regnskapsføring og revisor for AS, og gjorde det tilgjengelig for de fleste ved å redusere egenkapitalen for å registrere firma, ble det enklere å forholde seg til regnskap for små firmaer. Samtidig er det da blitt lettere for de fleste å kunne sette seg inn i enkel regnskapsføring for firmaet i oppstarten. Man innførte blant annet momsfritak inntil man har tjent 50000 kr. Da kan man i noen firmaer også unngå å rapportere inn moms til man har kommet godt i gang. Alt dette forenkler regnskap, og flere gjør da regnskapet selv i starten ved hjelp av et gratis regnskapsprogram.
Bruk av Debet Faktura
Ved å bruke Debet Faktura sammen med et gratis regnskapsprogram, oppnår man at man kan spare utgiftene til fakturering og regnskap inntil man er etablert. Debet Faktura lar deg enkelt og intuitivt opprette fakturaer og sende dem til kunder via email eller EHF faktura. Man kommer enkelt i gang med å bruke verktøyet, og det er et online verktøy slik at du kan administrere og sjekke status på fakturaer når som helst og hvor som helst. Du får raskt god oversikt over fakturaer og forfallsdatoer. I tillegg kan du registrere om fakturaer er betalt eller ikke. På denne måten får du oversikt over fakturaer som eventuelt trenger videre oppfølging i form av inkasso hvis de ikke er blitt betalt.
Debet egeninkasso ved fravær av betaling
Om fakturaer forblir ubetalt, kan man selv opprette en inkassosak med Debet Egeninkasso, og følge denne saken gjennom de nødvendige stegene. Om man ikke er kjent med regelverket for frister og gebyrer, kan man enkelt finne frem til prosessen i programmet, slik at man kan følge dette opp på best mulig måte. Når reglene blir fulgt i en inkassosak, unngår man at det går for mye tid før man kan få inn pengene på konto. Om kunden ikke betaler når saken er sendt til inkasso, vil saken i siste instans avgjøres av rettslig instans, som kan pålegge kunden å betale.