Webfaktura
Debet faktura er et webfaktura verktøy som forenkler administrasjonen av fakturaene for din bedrift. Det gir det praktisk oversikt over hvilke fakturaer du har sendt ut og hvilke fakturaer som er blitt betalt.
Praktisk administrasjon
Tilbyr får du en enkel og praktisk løsning for å fakturere dine kunder. Programmet genererer automatisk neste fakturanummer, og lar deg praktisk registrere kunder og produkter som du enkelt kan benytte når du setter opp fakturaer til dine kunder. Programmet hjelper deg å få med alle faktorer som er påkrevd for at faktura skal følge regnskapskrav. Med en gang fakturaen er opprettet kan du velge hvordan du sender den ut til kunden. Du kan sende den direkte via email, som eFaktura, papirfaktura eller som EHF faktura. Du har tilgang på alle basismuligheter i gratisversjonen av webfaktura fra Debet slik at du kan følge alle retningslinjer.
Du får et større utvalg av funksjoner ved å investere i Debet Faktura Pluss webfakturaprogram. Med denne løsningen betaler du et månedlig beløp og får enda flere muligheter i forhold til formater. I tillegg kan du sende fakturaene direkte fra fakturaprogrammet, samt at du kan sende gratis purring etter at fakturaen har forfalt. I tillegg får du mulighet til å lage en kladd av fakturaen som du kan ta opp igjen når som helst og gjøre ferdig til utsending.
Formater for utsending
Med webfaktura kan du velge hvordan du ønsker å sende ut fakturaen. I gratisversjonen har du mulighet for å tilfredsstille alle krav som stilles til innhold og format fakturaen sendes ut på. Du kan sende ut faktura via email, eller du kan velge å sende den i posten som en vanlig papirfaktura. Ønsker du å sende som papirfaktura, kan Debet sende disse ut for deg, mot et lite gebyr per faktura. Du kan også velge å sende ut fakturaene som EHF faktura. Dette er en elektronisk faktura som sendes direkte til kundens regnsskapssystem. Dette betyr en del mindre administrasjon for kunden, og fakturaene kan også raskt og effektivt kjøres gjennom godkjenningsprosesser slik at du kan motta betalingene i tide. Har du webfaktura med Debet Faktura Pluss, kan du også avtale å motta tilbakemeldinger direkte inn i fakturasystemet slik at fakturaen umiddelbart registreres som betalt.
Automatisk registrert betaling
Har du avtale om automatisk registrert betaling, vil du raskt få beskjed når fakturaen er betalt, og få umiddelbar oversikt. Webfaktura programmet gir deg muligheten til å holde full kontroll over dine fakturaer slik at du ikke behøver lure på om du har mottatt betaling for fakturaene du har utestående. Denne typen avtale sparer deg for mye manuell jobb med å følge opp alle fakturaer som ikke er blitt merket som betalt hos deg. Dette er også en stor fordel for kunden, da de unngår å måtte håndtere feilsendte purringer på grunn av treghet i postgangen eller liknende.
Andre muligheter med produktet
Med webfaktura får du også andre muligheter med produktet som gir deg mulighet til å følge opp ubetalte fakturaer enkelt og sikkert. Du kan benytte Debet egeninkasso til å følge opp ubetalte regninger slik at du kan sikre at betalingen kommer inn. Med denne løsningen får du råd om prosessen fra ubetalt regning til eventuell rettslig oppfølging av kravet. Reglene for at inkassomulighet skal være ivaretatt er greie å følge og dette kan du selv gjøre. Ønsker du ikke selv å håndtere dette, finnes det flere alternativer. Debet kan også tilby å kjøpe inkassokrav i tillegg til webfaktura. Prisen settes i forhold til kompleksiteten rundt saken.
Webfaktura er en meget praktisk løsning som tilbys gratis til firmaer og privatpersoner. Med webfakturaløsningen får du god oversikt over dine fakturaer og om disse er betalt eller ikke.