Inkassotjenester
Debet tilbyr inkassotjenester med priser tilpasset hvor ofte du har behov for å sende en sak til inkasso. Avhengig av hvilken avtale du har med Debet, vil kostnad per inkassosak følge avtalen.
Prisavtaler for inkassotjenester
Debet har forskjellige prisavtaler for inkassotjenester. Du kan velge et eget abonnement for Debet Egeninkasso, Debet kan i noen tilfeller tilby å kjøpe inkassosaker av deg, eller priser for å benytte egeninkasso knyttes til hvilken versjon av Debet Faktura du bruker. Bruker Du Debet Faktura Pluss får du en del lavere pris per inkassosak enn du får med Debet Faktura Gratis. Hvilken løsning som passer for deg avhenger av hvor mange inkassosaker du har behov for og hva utestående beløp er for de fakturaene det er snakk om. Har du mange inkassosaker, bør du ha et eget abonnement på Debet Egeninkasso slik at du får lave kostnader med inkassotjenester. Ved å benytte en løsning tilpasset dine behov, får du best utnyttelse av løsningen.
Hvilken Debet Faktura avtale passer for deg?
Hvilken avtale du har for Debet Faktura bestemmer prisen for inkassotjenester uten Debet Egenfaktura. Det er noe forskjell på hva slags funksjoner du har tilgang på med Debet Faktura Gratis og Debet Faktura Pluss. Du kan utføre det meste av tjenester for å kunne produsere godkjente fakturaer med Faktura Gratis. Men med denne versjonen må du selv sende fakturaen som mailvedlegg eller skrive dem ut og sende dem i posten. EHF faktura kan sendes også fra gratisversjonen da denne også skal dekke dette behovet. Du får tilgang til flere funksjoner i Pluss-versjonen. Blant annet direkte utsending av email fra programmet og mulighet til å føre kladd av fakturaer før de sendes ut.
Uansett hvilken versjon du har , så har du tilgang til egeninkassotjenester. Forskjellen er prisen på hver sak. Med Faktura Pluss, betaler du mindre for hver sak. Bruker du inkassotjenester ofte, kan det være lurt å benytte Debet Egeninkasso abonnement som gir deg aller rimeligste kostnad per sak.
Enkel prosess fra Debet Faktura til inkassosak
Prosessen fra en faktura til inkassosak er ganske enkel. Du registrerer først og fremst fakturaen raskt og enkelt i fakturasystemet. Straks den er registrert og sendt til kunden, har du oversikt over denne og andre fakturaer du har registrert i systemet. Du ser raskt hvilke fakturaer som er forfalt og hvilke du har mottatt betaling for. Når du har sendt de purringer du ønsker til kunden, og den fortsatt ikke er betalt, så kan den sendes videre til inkasso. Du kan velge å selv følge fakturaene gjennom stegene til inkassotjenester, og sikre at varsler sendes på riktig tidspunkt, eller du kan også vurdere å la Debet kjøpe inkassokravene dine for en pris i forhold til hvilken risiko saken har.
Det er enkelt å registrere fakturaene og du får raskt en glimrende oversikt over alle forfall. Når saken sendes videre til inkassotjenester, får du også god oversikt over saksgangen i inkassosaken. Dette er online løsninger slik at du kan logge deg inn og få oversikt når som helst og hvor som helst.
Få inn utestående fakturaer raskt
Men god oversikt over fakturaer og saksgang for inkassotjenester i en inkassosak, får du sendt ut purringer og varsler på riktig tidspunkt. Det betyr at du får inn utestående fakturaer så raskt som mulig. Jo lengre du må vente før betalinger kommer inn på konto, jo mer usikker blir likviditeten i firmaet. Om man må betale utgifter på et prosjekt i lang tid før man får inn betalingene, blir man raskt liggende etter, og kan få problemer med å betale det man selv skylder leverandører.